196
Malerei. Renaissance, 17. und 18. Jahrhundert.
Rubens.
collection; the great Mantuan collection; the duke of Buckingham,
Gentileschi, Gerbier, Honthorst, Le Sueur, Myttens, Torrentius,
Vanderdoort, etc. London, Bradbury & Evans, 185g. 8. (2160.)
Sternberg, A. von. Peter Paul Rubens. Ein biographischer Roman.
Leipzig, H. Costenoble, 1862. 8. (2669.)
Schmidt, Wilh. Das Leben des Malers Adrian Brouwer. Kritische Be
leuchtung der über ihn verbreiteten Sagen. Leipzig, Engelmann,
i8 7 3. 8. (3g66.)
Smith, John. A catalogue raisonne of the works of the most emi
nent dutch, flemish, and french painters; in which is included a
short biographical notice of the artists. With a copious description
of their principal pictures, a Statement of the prices at which such
pictures have been sold at public sales on the continent at in
England; a reference to the galleries and private collections, in
which a large portion are at present; and the names of the artists
by whom they have been engraved; tho which is added a brief
notice of the scholars and imitators of the great masters of the
above schools. 8 Bände u«d ein Supplementband. London, Smith
& Son, 1829—42. 8. (4617.)
Stromer, Th. Murillo. Leben und Werke. Eingeführt durch Max Jordan.
Berlin, E. Wasmuth, 1879. 8. (6248.)
T hausing, Moriz. Livre d’esquisses de Jacques Callot dans la collection
Albertine ä Vienne. Avec cinquante heliogravures en fac-simile et
huit vignettes, Wien, H. O. Miethke, 1880. Fol. (6728.)
Tizian.
Crowe, J. A. and G. B. Ca v a lc a s eile. Titian: his life and times
with some account of his family, chiefly from new and unpublis-
hed records. In two volumes. With portrait and illustrations.
London, John Murray, 1877. 8. (5288 )
— Tizian, I.eben u. Werke. Deutsche Ausgabe von Max
Jordan. Leipzig, S. Hirzel, 1877. 8. (5573.)
Th au sing, Moriz. Tizian und die Herzogin Eleonora von Urbino.
Mit einer Rad. und einem Holzschnitt. (Separatabdruck aus der
„Zeitschrift für bildende Kunst.*) Leipzig, E. A. Seemann, 1878.
4. (5816.)
Urbani de Ghelthof, G. M. Tiziano Vecellio. Deposizione della
croce. Quadro in tela della Galleria Manfrin di Venezia. Studio.
Venezia, Kirchmayr e Scozzi, 1880. 8. (6718.)
Todten-Tantz, wie derselbe in der weitberühmten Stadt Basel, als ein
Spiegel menschlicher Beschaffenheit, ganz künstlich mit lebendigen
Farben gemahlet, nicht ohne nützliche Verwunderung zu sehen ist.
Original-Holzschnitte des sechszehnten Jahrhunderts. Mit den deutschen
Versen. Leipzig, Alex. Danz, o. J. 8. (2624.)
Todten-Tanz. Gemälde auf der Mühlenbrücke in Luzern, ausgeführt von
Casparus Meglinger, Pictor. Getreu nach den Originalien lithographirt
und herausgegeben von Gebr. Eglin in Luzern. 1867. qu. Fol. (6617.)
Unger, William. Les oeuvres de William Unger. Eaux-fortes d’apres
les maitres anciens commentees par C. Vosmaer. 2 vol. Leyde,
Sijthoff, 1874—1879. Fol. (4158.)