354
Allan Kaprow
Jonathan Crary, «Allan Kaprow’s Activities», In:
Arts Magazine (New York), 51,1, September 1976,
S. 78-81
Dan Giesler, «The Activity Art of Allan Kaprow and
the Notion of Functional Sculpture«, in: Journal:
A Contemporary Art Magazine (Los Angeles), 32,
Frühjahr 1982, S. 49-56
Allan Kaprow, Ausst.-Kat., Pasadena (CA), Pasadena
Art Museum, 1969
Altan Kaprow: Activity-Dokumente 1968-1976,
Ausst.-Kat., Bremen, Kunsthalle, 1976
Allan Kaprow: Collagen, Environments, Videos,
Broschüren, Geschichten, Happening- und Activity-
Dokumente, 1956-1986, Ausst.-Kat., Dortmund,
Museum am Ostwall, 1986
Allan Kaprow, Essays on the Bturring of Artend Life,
Berkeley, University of California Press, 1993
Mike Kelley
Thomas Kellein, Mike Kelley, Ausst.-Kat., Basel,
Kunsthalle, Frankfurt, Portikus Galerie und London,
Institute of Contemporary Art in Zusammenarbeit
mit Stuttgart, Edition Cantz, 1992
John Miller, Mike Kelley Los Angeles, A.R.T. Press und
New York, D.A.R, 1992, Interview
Lols E. Nesbitt, »Not a Pretty Sight: Mike Kelley«, in:
Artscribe International, 83, September-Oktober 1990,
S. 64-67
Elizabeth Sussman, Mike Kelley: Catholic Testes,
Ausst.-Kat., New York, Whitney Museum of American
Art,1993
Jürgen Klauke
Jürgen Klauke: Eine Ewigkeit ein Lächeln:
Zeichnungen, Fotoarbeiten, Performances 1970/86,
Ausst.-Kat., Karlsruhe, Badischer Kunstverein in
Zusammenarbeit mit Köln, DuMont, 1986
Jürgen Klauke: Formalisierung der Langeweile,
Ausst.-Kat., Luzern, Kunstmuseum, 1981
Gerhard Johann Lischka, »Du bist dem Ebenbild:
Klauke ist sein Ebenbild«, in: Kunstforum International
(Köln), 88, März-April 1987, S. 206-240
Gerhard Johann Lischka, »The Sequences«, in:
Jürgen Klauke: Fotosequenzen 1972-1980: Die
Schwarz-Weiss Sequenzen, Frankfurt am Main,
Betzel, 1982
Yves Klein
Yves Klein: 1928-1962, Ausst.-Kat., Paris, Musee
national d’art moderne, Centre Georges Pompidou,
1983
Yves Klein: 1928-1962: A Retrospective, Ausst.-Kat.,
Houston, Institute for the Arts, Rice University in
Zusammenarbeit mit New York, The Arts Publisher,
1982
Yves Klein: 1928-1962: Selected Writings, Ausst.-Kat.,
Übers. Barbara Wright, London, Tate Gallery, 1974
Pierre Restany, Yves Klein, Übers. John Shepley,
New York, Harry N. Abrams, 1982
Sidra Stich, Yves Klein, Ausst.-Kat., Köln, Museum
Ludwig in Zusammenarbeit mit Stuttgart, Cantz und
New York, D.A.R, 1994
Milan Knizäk
AKTUAL Group, AKTUAL Schmuck, Cullompton,
Devon (England), Beau Geste Rress, 1974
Günther Fischer, »Der Rrager Provokateur:
Milan Knizäk«, in: Pan (Deutschland), 2,1992,
S. 64-67
Milan Knizäk: Action as a Lifestyle - Auswahl der
Aktivitäten 1953-1985, Ausst.-Kat., Hamburg,
Kunsthalle und Bochum, Bochum Museum, 1986
Milan Knizäk, «Aktual in Czechoslovakia«, in: Art and
Artists (London), 7, Oktober 1972, S. 34-37
Alison Knowles
The Four Suits: Benjamin Patterson, Philip Corner,
AJison Knowles, Tornas Schmit, New York, Something
Else Press, 1965
Tom Johnson, »New Music«, in: Musical America, Juni
1974, S. 12-13
Alison Knowles, By Alison Knowles, New York,
Something Else Press, 1965
Estera Milman, »Road Shows, Street Events, and
Fluxus People: A Conversation with Alison Knowles«,
in: Visible Language, 26, 1-2,1992, S. 97-107
Gruppe »Kollektive Aktionen«
Ekaterina Brobinskaya, »Kollektivnye poezdkiza...<'
(Gemeinsame Reisen nach...), in: Dekorativnoe
Iskusstvo (Russland), 5,1991, S. 15-17
»Nikita Alekseev, Georgij Kizeval'ter, A. Monastyrskij
and Co.«, in: Flash Art (Mailand), 76-77, Juli-August
1977, S. 16-17
Komar & Melamid
Komar & Melamid, Ausst.-Kat., Edinburgh, The
Fruitmarket Gallery und Oxford, Museum of Modern
Art,1985
Vitaly Komar and Aleksandr Melamid: A Retrospective,
Ausst.-Kat., Wichita (KS), Edwin A. Ulrich Museum of
Art, Wichita State University, 1980
Melvyn B. Nathanson, Komar & Melamid: Two Soviet
Dissident Artists, Carbondale und Edwardsville,
Southern Illinois University Press, 1979
Carter Ratcliff, Komar & Melamid, New York, Abbeville
Press, 1988
Jannis Kounellis
Germano Celant, »The Collision and the Cry:
Jannis Kounellis«, in: Artforum (New York), 22, 2,
Oktober 1983, S. 61-67
Jannis Kounellis, Ausst.-Kat., Eindhoven, Stedelijk Van
Abbemuseum, 1981
Jannis Kounellis, Ausst.-Kat., Chicago, Museum of
Contemporary Art, 1986
Jannis Kounellis: Frammenti de memoria, Ausst.-Kat.,
Hannover, Kestner-Gesellschaft und Winterthur,
Kunstmuseum, 1991
Shigeko Kubota
Shigeko Kubota, »Maruseru Dushan: Bannen no
Dushan to chesu gemu« (Marcel Duchamp: Seine
letzten Jahre und das Schachspiel), in: Bijutsu
Techö, 319, November 1969, S. 80-89
Jean Mellinger und D. L. Bean, »Shigeko Kubota«, in:
Profile (Chicago), 3, 6, November 1983, Interview
Moira Roth, »The Voice of Shigeko Kubota: A Fusion
of Art and Life, Asia and America«, in: Shigeko Kubota:
Video Sculptures, hrsg. von Mary Jane Jacob, Astoria
(NY), American Museum of the Moving Image, 1991
Tetsumi Kudö
Alain Jouffroy, «Rejisutansu: Kudö Tetsumi no,
Kudö Tetsumi e no« (Widerstand: Über Tetsumi Kudö,
an Tetsumi Kudö), in: Bijutsu Techö, 381, Mai 1974,
S. 250-258
Tetsumi Kudö, Ausst.-Kat., Amsterdam, Stedelijk Van
Abbemuseum, 1972
Tetsumi Kudö: Cultivation by Radioactivity,
Ausst.-Kat., Düsseldorf, Kunstverein für die Rfiein-
lande und Westfalen, ca. 1970
Kudö Tetsumi kaiko-ten (Tetsumi Kudö Retrospektive),
Ausst.-Kat., Osaka, The National Museum of Art, 1995
Yusuke Nakahara, »Kudö Tetsumi no sakuhin
chüshaku« (Anmerkungen zu Werken von Tetsumi
Kudö), in. Bijutsu Techö, 381, Mai 1974, S. 221-249
Yayoi Kusatna
Yayoi Kusama. A Retrospective, Ausst.-Kat., New
York, Center for International Contemporary Arts, 1989
»Kusama-Yayoi: Obusesshonaru to no shutsuji
to tenkai« (Ursprung und Entwicklung von
Obsessionskunst), in: Bijutsu Techö, 671, Juni 1993,
Sonderheft
Kusama Yayoi-ten (Yayoi Kusama-Ausstellung),
Ausst.-Kat., Kitakyushu, Kitakyushu Municipal
Museum of Art, 1987
Love Forever: Yayoi Kusama, Ausst.-Kat., Los Angeles,
Los Angeles County Museum of Art, 1998
Leslie Labowitz
Leslie Labowitz und Suzanne Lacy, »Feminist Media
Strategies for Political Performance«, in: Culturesin
Contention, hrsg. von Douglas Kahn und Diane
Neumaier, Seattle, The Real Comet Press, 1985
Leslie Labowitz und Suzanne Lacy, «Mass Media,
Populär Culture, and Fine Art: Images of Violence
Against Women«', in: Social Works, hrsg. von Nancy
Buchanan, Los Angeles, Los Angeles Institute of
Contemporary Art, 1979
Gisland Nabakowski und Petra Kipphoff, »Pro
und Contra. »Frauenkunst« gibt es die?««, in: Art:
Das Kunstmagazin (Deutschland), 2, Februar 1982,
S, 68-71
Suzanne Lacy
Ruth Askey, »In Mourning and in Rage«, in: Artwesk, 9,
2,14. Januar 1978
M. Mifflin, «From a Whisper to a Shout: Suzanne Lacy
Talks about Art as a Network for Women's Voices«, in.
High Performance (Los Angeles), 7, 2,1984, S. 38-41,
83