354 Allan Kaprow Jonathan Crary, «Allan Kaprow’s Activities», In: Arts Magazine (New York), 51,1, September 1976, S. 78-81 Dan Giesler, «The Activity Art of Allan Kaprow and the Notion of Functional Sculpture«, in: Journal: A Contemporary Art Magazine (Los Angeles), 32, Frühjahr 1982, S. 49-56 Allan Kaprow, Ausst.-Kat., Pasadena (CA), Pasadena Art Museum, 1969 Altan Kaprow: Activity-Dokumente 1968-1976, Ausst.-Kat., Bremen, Kunsthalle, 1976 Allan Kaprow: Collagen, Environments, Videos, Broschüren, Geschichten, Happening- und Activity- Dokumente, 1956-1986, Ausst.-Kat., Dortmund, Museum am Ostwall, 1986 Allan Kaprow, Essays on the Bturring of Artend Life, Berkeley, University of California Press, 1993 Mike Kelley Thomas Kellein, Mike Kelley, Ausst.-Kat., Basel, Kunsthalle, Frankfurt, Portikus Galerie und London, Institute of Contemporary Art in Zusammenarbeit mit Stuttgart, Edition Cantz, 1992 John Miller, Mike Kelley Los Angeles, A.R.T. Press und New York, D.A.R, 1992, Interview Lols E. Nesbitt, »Not a Pretty Sight: Mike Kelley«, in: Artscribe International, 83, September-Oktober 1990, S. 64-67 Elizabeth Sussman, Mike Kelley: Catholic Testes, Ausst.-Kat., New York, Whitney Museum of American Art,1993 Jürgen Klauke Jürgen Klauke: Eine Ewigkeit ein Lächeln: Zeichnungen, Fotoarbeiten, Performances 1970/86, Ausst.-Kat., Karlsruhe, Badischer Kunstverein in Zusammenarbeit mit Köln, DuMont, 1986 Jürgen Klauke: Formalisierung der Langeweile, Ausst.-Kat., Luzern, Kunstmuseum, 1981 Gerhard Johann Lischka, »Du bist dem Ebenbild: Klauke ist sein Ebenbild«, in: Kunstforum International (Köln), 88, März-April 1987, S. 206-240 Gerhard Johann Lischka, »The Sequences«, in: Jürgen Klauke: Fotosequenzen 1972-1980: Die Schwarz-Weiss Sequenzen, Frankfurt am Main, Betzel, 1982 Yves Klein Yves Klein: 1928-1962, Ausst.-Kat., Paris, Musee national d’art moderne, Centre Georges Pompidou, 1983 Yves Klein: 1928-1962: A Retrospective, Ausst.-Kat., Houston, Institute for the Arts, Rice University in Zusammenarbeit mit New York, The Arts Publisher, 1982 Yves Klein: 1928-1962: Selected Writings, Ausst.-Kat., Übers. Barbara Wright, London, Tate Gallery, 1974 Pierre Restany, Yves Klein, Übers. John Shepley, New York, Harry N. Abrams, 1982 Sidra Stich, Yves Klein, Ausst.-Kat., Köln, Museum Ludwig in Zusammenarbeit mit Stuttgart, Cantz und New York, D.A.R, 1994 Milan Knizäk AKTUAL Group, AKTUAL Schmuck, Cullompton, Devon (England), Beau Geste Rress, 1974 Günther Fischer, »Der Rrager Provokateur: Milan Knizäk«, in: Pan (Deutschland), 2,1992, S. 64-67 Milan Knizäk: Action as a Lifestyle - Auswahl der Aktivitäten 1953-1985, Ausst.-Kat., Hamburg, Kunsthalle und Bochum, Bochum Museum, 1986 Milan Knizäk, «Aktual in Czechoslovakia«, in: Art and Artists (London), 7, Oktober 1972, S. 34-37 Alison Knowles The Four Suits: Benjamin Patterson, Philip Corner, AJison Knowles, Tornas Schmit, New York, Something Else Press, 1965 Tom Johnson, »New Music«, in: Musical America, Juni 1974, S. 12-13 Alison Knowles, By Alison Knowles, New York, Something Else Press, 1965 Estera Milman, »Road Shows, Street Events, and Fluxus People: A Conversation with Alison Knowles«, in: Visible Language, 26, 1-2,1992, S. 97-107 Gruppe »Kollektive Aktionen« Ekaterina Brobinskaya, »Kollektivnye poezdkiza...<' (Gemeinsame Reisen nach...), in: Dekorativnoe Iskusstvo (Russland), 5,1991, S. 15-17 »Nikita Alekseev, Georgij Kizeval'ter, A. Monastyrskij and Co.«, in: Flash Art (Mailand), 76-77, Juli-August 1977, S. 16-17 Komar & Melamid Komar & Melamid, Ausst.-Kat., Edinburgh, The Fruitmarket Gallery und Oxford, Museum of Modern Art,1985 Vitaly Komar and Aleksandr Melamid: A Retrospective, Ausst.-Kat., Wichita (KS), Edwin A. Ulrich Museum of Art, Wichita State University, 1980 Melvyn B. Nathanson, Komar & Melamid: Two Soviet Dissident Artists, Carbondale und Edwardsville, Southern Illinois University Press, 1979 Carter Ratcliff, Komar & Melamid, New York, Abbeville Press, 1988 Jannis Kounellis Germano Celant, »The Collision and the Cry: Jannis Kounellis«, in: Artforum (New York), 22, 2, Oktober 1983, S. 61-67 Jannis Kounellis, Ausst.-Kat., Eindhoven, Stedelijk Van Abbemuseum, 1981 Jannis Kounellis, Ausst.-Kat., Chicago, Museum of Contemporary Art, 1986 Jannis Kounellis: Frammenti de memoria, Ausst.-Kat., Hannover, Kestner-Gesellschaft und Winterthur, Kunstmuseum, 1991 Shigeko Kubota Shigeko Kubota, »Maruseru Dushan: Bannen no Dushan to chesu gemu« (Marcel Duchamp: Seine letzten Jahre und das Schachspiel), in: Bijutsu Techö, 319, November 1969, S. 80-89 Jean Mellinger und D. L. Bean, »Shigeko Kubota«, in: Profile (Chicago), 3, 6, November 1983, Interview Moira Roth, »The Voice of Shigeko Kubota: A Fusion of Art and Life, Asia and America«, in: Shigeko Kubota: Video Sculptures, hrsg. von Mary Jane Jacob, Astoria (NY), American Museum of the Moving Image, 1991 Tetsumi Kudö Alain Jouffroy, «Rejisutansu: Kudö Tetsumi no, Kudö Tetsumi e no« (Widerstand: Über Tetsumi Kudö, an Tetsumi Kudö), in: Bijutsu Techö, 381, Mai 1974, S. 250-258 Tetsumi Kudö, Ausst.-Kat., Amsterdam, Stedelijk Van Abbemuseum, 1972 Tetsumi Kudö: Cultivation by Radioactivity, Ausst.-Kat., Düsseldorf, Kunstverein für die Rfiein- lande und Westfalen, ca. 1970 Kudö Tetsumi kaiko-ten (Tetsumi Kudö Retrospektive), Ausst.-Kat., Osaka, The National Museum of Art, 1995 Yusuke Nakahara, »Kudö Tetsumi no sakuhin chüshaku« (Anmerkungen zu Werken von Tetsumi Kudö), in. Bijutsu Techö, 381, Mai 1974, S. 221-249 Yayoi Kusatna Yayoi Kusama. A Retrospective, Ausst.-Kat., New York, Center for International Contemporary Arts, 1989 »Kusama-Yayoi: Obusesshonaru to no shutsuji to tenkai« (Ursprung und Entwicklung von Obsessionskunst), in: Bijutsu Techö, 671, Juni 1993, Sonderheft Kusama Yayoi-ten (Yayoi Kusama-Ausstellung), Ausst.-Kat., Kitakyushu, Kitakyushu Municipal Museum of Art, 1987 Love Forever: Yayoi Kusama, Ausst.-Kat., Los Angeles, Los Angeles County Museum of Art, 1998 Leslie Labowitz Leslie Labowitz und Suzanne Lacy, »Feminist Media Strategies for Political Performance«, in: Culturesin Contention, hrsg. von Douglas Kahn und Diane Neumaier, Seattle, The Real Comet Press, 1985 Leslie Labowitz und Suzanne Lacy, «Mass Media, Populär Culture, and Fine Art: Images of Violence Against Women«', in: Social Works, hrsg. von Nancy Buchanan, Los Angeles, Los Angeles Institute of Contemporary Art, 1979 Gisland Nabakowski und Petra Kipphoff, »Pro und Contra. »Frauenkunst« gibt es die?««, in: Art: Das Kunstmagazin (Deutschland), 2, Februar 1982, S, 68-71 Suzanne Lacy Ruth Askey, »In Mourning and in Rage«, in: Artwesk, 9, 2,14. Januar 1978 M. Mifflin, «From a Whisper to a Shout: Suzanne Lacy Talks about Art as a Network for Women's Voices«, in. High Performance (Los Angeles), 7, 2,1984, S. 38-41, 83