349
Theo Kneubühler, -Das Happening: Geschichte,
Theorie und Folgen«, in: Werk (Winterthur), 58, 2,
Februar 1971, S. 116-124
Milan Knizäk, »Fluxus«, in: Kunstforum International
(Köln), 115, September-Oktober 1991, S. 184-187
Helena Kontova, »The Unconscious History: Interview
with Roselee Goldberg«, in: Flash Art (Mailand),
90-91, Juni-Juii 1979, S. 30-36
Max Kozioff, »Pygmalion Reversed«, in: Artforum (New
York), 14, 3, November 1975, S. 30-37
M. Kunz, »The Development of the Physical Action
into a Psychic Intensity of the Picture«, in: Flash Art
(Mailand), 98-99, Sommer 1980, S. 12-14,16-17, 24
La Mamelle Magazine: Art Contemporary, 1,4,
Frühjahr 1976, Sonderheft Performance Art
Johanne Lamoureux, »On Coverage: Performance,
Seduction, Flatness«, in: Artscanada (Kanada), 38,1,
März-April 1981, S. 25-27, 51
Gilbert Lascault, »Le corps marque. Maquillage,
tatouages, blessures, mutilation«, in: L’Art Vivant
(Paris), 40, Juni 1973, S. 6ff.
Mark Levy, »The Avant-Garde and the Open Work
of Art: Traditionalism and Performance«, in: Art Com,
4, 4, 1982, S.8-9, 43
Lucy R. Lippard, »The Pains and Pleasure of Rebirth:
Women's Body Art«, in: Art in America (New York), 64,
3, Mai-Juni 1976, S.73-81
Lucy R. Lippard, »Total Theater?«, in: Art International
(Lugano), 11,1, 1967, S. 39-44
Gerhard Johann Lischka, »Performance und
Performance Art: Ein Bild-Zitate-Essay«, in:
Kunstforum International (Köln), 96, August-Oktober
1987, S. 65-193
Anne Marsh, »Performance Art in the 1970s«, in:
Art and Australia (Melbourne), 26, 3, Herbst 1989,
5. 412-418
Rosemary Mayer, »Performance and Experience«, in:
Arts Magazine (New York), 47, 3, Dezember-Januar
1973, S. 33-36
Ann McCoy, »Het bloed van de dichter: Medities over
de rode mis«, in: Museumjournaal, 1,1986, S. 21-32
Thomas McEvilley, »Art in the Dark«, in: Artforum (New
York), 21,10, Juni 1983, S. 62-71
Franziska Meifert, »Zweimal Geborene. Der 'Wiener
Aktionismus« im Spiegel von Mythen, Riten und
Geschichten«, in: Protokolle (Wien-München), 1,
1990, S. 3-63
Roland Miller, »’AII mad, drugged or drunk’:
Performance Art from the 70s and 80s«, in: Variant
(England), 4, Winter 1987-Frühjahr 1988, S. 8-12
Peter Moore, »Fluxus Focus«, in: Artforum (New York),
21, 2, Oktober 1982, S. 33-37
Stefan Morawski, »Nurt glöwny aktuainych postaw
anarachoartystycznych« (Hauptströmung zeitgenössi
scher anarcho-künstlerischer Positionen), in: Rocznik
historii szutki (Polen), 12, 1981, S. 221 -252
Cindy Nemser, »Subject-Object: Body Art«, in: Arts
Magazine (New York), 46,1, September 1971,
S. 38-42
Elizabeth Novick, »Happenings in New York«, in:
Studio International (London), 172, 881, September
1966, S. 154-159
Kathy O’Dell, »The Performance Artist as a
Masochistic Woman«, in: Arts Magazine (New York),
62,10, Sommer 1988, S. 96-98
Harold Osborne, »Aesthetic Implications of
Conceptual Art, Happenings, Etc.«, in: British Journal
ofAesthetics (England), 20,1, Winter 1980, S. 6-22
Genesis P-Orridge und Peter Christopherson,
»Annihilating Reality«, in: Studio International (London),
192, 982, Juli-August 1976, S. 44-48
»Performance Art«, in: Art & Design - Profile, 38, 1994,
Sonderheft
»Performance Art«, in: Studio International (London),
192, 982, Juli-August 1976, Sonderheft
»Performance at the Limits of Performance«, in: The
Drama Review (New York), März 1972, Sonderheft
Performance Magazine (London), 1, Juni 1979-
Johna Pijnappel, Hrsg., »Fluxus Today and Yesterday«,
in: Art & Design - Profile, 28,1993, Sonderheft
Frangois Pluchart, »L'art corporel«, in: Artitudes
International (Paris), 18-20, Januar-März 1975,
S. 49-96
Marc Poinsot, »Fluxus: Un art de l’evenement«, in:
Art Press (Paris), 15, Dezember 1974-Januar 1975,
S. 14-17
»Politics and Performance«, in: TDR (New Orleans), 13,
4, Sommer 1969, Sonderheft
Chantal Pontbriand, »Notion(s) of Performance«, in:
Parachute (Montreal), 15, Sommer 1979, S. 25-32
Jürgen Raap, »Blutorden oder Die Wiedergeburt des
Happenings«, in: Kunstforum International (Köln), 65,
September 1983, S. 199-200
Pierre Restany, »Une tentative americaine de Synthese
de l’information artistique: les Happenings«, in: Domus
(Mailand), 405, 8, August 1963, S. 35-42
James Roberts, »Painting as Performance«, \n:Artin
America (New York), 80, 5, Mai 1992, S. 112-119
Eugenia S. Robbins, »Performing Art«, in: Art in
America (New York), 54, 4, Juli-August 1966,
5. 107-111
Moira Roth, »Toward a History of California
Performance: Part One«, in: Arts Magazine (New York),
52, 6, Februar 1978, S. 94-103; »Part Two«, 52,10,
Juni 1978, S. 114-123
Arthur J. Sabatini, »Terrorism and Performance«, in:
Kunstforum International (Köln), 117, 1992, S. 147-151
Richard Schechner, »Happenings«, in: TDR
(New Orleans), 10, 2, Winter 1965, S. 229-232
Jürgen Schilling, »Zur Entwicklungsgeschichte der
Performance«, in: Heute Kunst (Deutschland), 25,
März-April 1979, S. 22-23
Dorothy Gees Seckler, »The Artist in America:
The Audience is His Medium«, in: Art in America
(New York). 51, 2, April 1963, S. 62-67
Willoughby Sharp, »Bodyworks: A Pre-Critical, Non-
Definitve Survey of Very Recent Works Using the
Human Body of Parts Thereof«, in: Avalanche (New
York), 1, Herbst 1970, S. 14-17
Kristine Stiles, »Sticks and Stones: The Destruction in
Art Symposium««, in: Arts Magazine (New York), 65, 5,
Januar 1989, S. 54-60
TDR (New Orleans), 10, 2, Winter 1965, Sonderheft
Performance
Caroline Tisdall, »Performance Art in Italy«, in: Studio
International (London), 191, 979, Januar-Februar
1976,3.42-45
Lea Vergine, »Body Language«, in: Arts and Artists
(London), 9, 6, September 1974, S. 22-27
Vision (Oakland, CA), 1, September 1975-3,
November 1976
Wolf Vostell, »Fluxus«, in: Opus International (Paris),
98, Sommer 1985, S. 10-17
Peter Weibel, »Aktion statt Theater««, in: Neues Forum.
Österreichische Monatsblätter für kulturelle Freiheit
(Wien), 20, 221, Mai 1972, S. 48-51
Simone Whitman, »Nine Evenings of Theatre and
Engineering. Part 1. Notes by a Participant«, in:
Artforum (New York), 5, 6, Februar 1967, S. 26-30
Martha Wilson, »Women in Performance: ‘best work of
our time’«, in: Women Artists News, 13, 3, Herbst
1988, S. 9-10
Efy Xerou, »Ap’ten action painting sto happening kai
sten Performance art« (Von der Aktionsmalerei zu
Happening und der Performance Art), in: Eikastika
(Griechenland), 53, Mai 1986, S. 34-36, 38
Lynn Zelevansky, »Is There Life After Performance?««,
in: Flash Art (Mailand), 105, Dezember 1981 - Januar
1982, S. 38-42