351
Stuart Brisley
Stuart Brisley, Ausst.-Kat., London, Institute of
Contemporary Arts, 1981
Sarah Kent, »Stuart Brisley«, in: Flash Art (Mailand),
80-81, Februar-April 1978, S. 58-59, Interview
John Roberts, »Stuart Brisley Interviewed«, in: Art
MonfWy (London), 46, Mai 1981, S. 5-9
Nicholas Wegner, »Stuart Brisley: Actions and
Installations«, in: CV: Journal of Arts and Grafts
(England), 3, 1, März 1990, S. 22-27
Robert Delford Brown
A. D. Coleman, »Introduction«, in: Robert Delford
Brown: First Class Portraits, o. O., The First National
Church of the Exquisite Panic Press, 1973
Andrea Juno und V. Vale, FIrsg., »Franks!«, in:
Re/Search (San Francisco), 11, 1987, S. 144-149
Robert C. Morgan, »The Strange Case of Robert
Delford Brown, Iconoclast«, in: Robert Delford Brown:
Icons of the First National Church of the Exquisite
Panic, Ausst.-Kat., Verona, Ediziones und Archive
Francesco Conz, 1992
Günter Brus
Günter Brus: Augensternstunden, Ausst.-Kat.,
Eindhoven, Stedelijk Van Abbemuseum, 1984
Günter Brus: Bild-Dichtungen, Ausst.-Kat., London,
Whitechapel Art Gallery, 1980
Günter Brus, Irrwisch, Frankfurt am Main,
Kohlkunstverlag, 1971
Günter Brus: Limite du visible, Ausst.-Kat,, Paris,
Musee national d’art moderne, Centre Georges
Pompidou, 1993
Brus: Malerei, Selbstbemaiung, Selbstverstümmelung,
Wien, Erich Felix Mautner, 1965
Chris Bürden
Liza Bear und Willoughby Sharp, »Chris Bürden:
The Church of Fluman Energy«, in: Avalanche, 8,
Sommer-Flerbst 1973, S. 54-61
Chris Bürden, Chris Bürden, 71-73, Los Angeles,
Chris Bürden, 1974
Chris Bürden, Chris Bürden, 74-77, Los Angeles,
Chris Bürden, 1978
Chris Bürden: A Twenty-Year Survey, Ausst.-Kat.,
Newport Beach, Newport Flarbor Art Museum, 1988
Peter Noever, Hrsg., Chris Bürden: Beyond the Limits /
Jenseits der Grenzen, Ausst.-Kat,, Wien, MAK und
Stuttgart, Cantz, 1996
James Lee Byars
James Lee Byars, Ausst.-Kat., Bern, Kunsthalle, 1978
James Lee Byars und Rudi Fuchs, The Palace ofGood
Luck, Ausst.-Kat., Turin, Castello Rivoli, 1989
David Elliott, Hrsg., The Perfect Thought: Works by
James Lee Byars, Ausst.-Kat., Berkeley, University Art
Museum, University of California und Houston,
Contemporary Arts Museum, 1990
Howard Junker, »James Lee Byars: Performance as
Protective Coloration«, in: Art in America (New York),
66, 6, November 1978, S. 109 -113
John Cage
John Cage: Scores and Prints, Ausst.-Kat., New York,
Whitney Museum of American Art, 1982
William Fetterman, John Cage's Theater Pieces:
Notations and Performances, Amsterdam, Harwood
Academic Publishers, 1996
Michael Kirby und Richard Schechner, »An Inten/iew
with John Cage«, in: Tulane Drama Review (New
Orleans), 10, 2, Winter 1965, S. 50-72
Richard Kostelanetz, Hrsg., John Cage, New York,
Praeger, 1970
Marc Camille Chaimowicz
Marc Camille Chaimowicz, Ausst.-Kat., London, Tate
Gallery, 1981
Helena Kontova, »Interview with Marc Chaimowicz:
Performance is Like a Perfect Day«, in: Flash Art
(Mailand), 84-85, Oktober-November 1978, S. 13-14
Fast Imperfect: Marc Camille Chaimowicz 1972-1982,
Ausst.-Kat., Liverpool, Bluecoat Gallery, Londonderry,
The Orchard Gallery und Southhampton,
John Hansard Gallery, 1983
Caroline Tisdall, »Stuart Brisley and Marc
Chaimowicz«, in: Studio International (London), 192,
982, Juli-August 1976, S. 16-18
Lygia Clark
Yves-Alain Bois u. a., »Lygia Clark: Nostalgia of the
Body«, in: October (Cambridge, MA), 69, Sommer
1994, S. 85-109
Guy Brett, »Lygia Clark: The Borderline Between Art
and Life«, in: Third Text (London), 1, Herbst 1987,
S. 65-94
Guy Brett, »Lygia Clark: In Search of the Body«, in: Art
in America (New York), 82, 7, Juli 1994, S. 57-63, 108
Ferreira Gullar, Mario Pedrosa und Lygia Clark,
Lygia Clark, Rio de Janeiro, Edipäo FUNARTE, 1980
PInchas Cohen Gan
Pinchas Cohen Gan: Activities, Ausst.-Kat., Jerusalem,
Israel Museum, 1974
Jeffrey Deitch, »Pinchas Cohen Gan«, in: Arts
Magazine (New York), 50, 9, Mai 1976, S. 12
Figure Form Formula: The Art of Pinchas Cohen Gan,
Ausst.-Kat., Greensboro, The Weatherspoon Art
Gallery, 1996
Seven Artists in Israel 1948-1978, Ausst.-Kat., Los
Angeles, Los Angeles County Museum of Art, 1978
Houston Conwill
Rosalind Robinson Jeffries, »Arthur Carraway and
Houston Conwill: Ethnicity and Re-Africanization in
American Art«, Diss., Yale University, 1992
Y. C. Meo, »Ritual as Art: The Work of Houston
Conwill«, in: Black Art, 3, 3, 1979, S. 4-13
Judith Wilson, »Creating a Necessary Space: The Art
of Houston Conwill, 1975-1983«, in: International
Review ofAfrican American Art, 6,1, 1985, S. 50-64
Paul Cotton
Suzanne Foley, »Paul Cotton«, in: Space Time Sound:
Conceptual Art in the San Francisco BayArea: The
70s, Ausst.-Kat., San Francisco, Museum of Modern
Art, 1979
Moira Roth, »Toward a History of California
Performance: Part One«, in: Arts Magazine (New York),
52, 6, Februar 1978, S. 94-103; »Part Two«, 52, 10,
Juni 1978, S. 114-123
COUM lYansmlssions
Cosey Fanni Tutti, »Prostitution: Sex Magazine Action
Performance«, in: Curious, 46, 1976
Simon Ford, »Doing P-Orridge«, \<r. Art Monthiy
(London), 197, Juni 1996, S, 9-12
Colin Naylor, »Couming Along«, in: Art and Art/sfs
(London), 10, 9, Dezember 1975, S. 22-25, Interview
Guy de Colntet
Guy de Cointet, Ausst.-Kat., Grenoble, Le Magasin,
Centre national d’art contemporain, 1996
Marge Goldwater, »Guy de Cointet«, in: Los Angeles
in the Seventies, Ausst.-Kat., Fort Worth, Fort Worth
Art Museum, 1977
Emily Hicks, »Guy de Cointet«, in: Summer 1985,
Ausst.-Kat., Los Angeles, The Museum of
Contemporary Art, 1985, Interview
»In Memoriam: Guy de Cointet«, in: Journal:
A Contemporary Art Magazine (Los Angeles), 37,
September-Oktober 1983, S. 31-34, Nachruf
Andrea Miller-Keller, Guy de Cointet, Ausst.-Kat.,
Hartford (CT), Wadsworth Atheneum, 1978
Jim Dine
Liesbeth Brandt Corstius, Jim Dine: Schilderijen,
Aquarellen, Objecten en het complete grafische
Oeuvre, Ausst.-Kat., Rotterdam, Museum Boymans-
van Beuningen, 1971
Jim Dine, Ausst.-Kat., Bordeaux, Centre d’art
plastique contemporain, 1975
Jean Feinberg, Jim Dine, New York, Abbeviile Press,
1995
John Gordon, Jim Dine, Ausst.-Kat., New York,
Whitney Museum of American Art in Zusammenarbeit
mit Praeger, 1970
Joseph Ruzicka, »Jim Dine and Performance«, in:
American Art of the 1960s, Ausst.-Kat., New York,
The Museum of Modern Art, 1991
John Duncan
John Duncan, »If Only We Could Teil You...«, in: High
Performance (Los Angeles), 3, 4, Herbst-Winter 1980,
S, 34-35
Lewis MacAdams, »Sex with the Dead« in: Wet (Santa
Monica), 5, 6, März-April 1981, S. 60-61