353
Red Grooms: A Retrospective 1956-1984, Ausst.-
Kat., Philadelphia, Pennsylvania Academy of the Fine
Arts, 1985
Red Grooms: The Early Sixties, Ausst.-Kat., New York,
Allan Frumkin Gallery, 1983
Carter Ratcliff, Red Grooms, New York, Abbeville
Press, 1984
Gueirilla Art Action Group
Gregory Battcock, »Guerrilla Art Action - Joche and
Hendricks Interviewed«, in: Art and Artists (London), 6,
11, Februar 1972, S. 22-25
Guerrilla Art Action Group, GAAG: The Guerrilla Art
Action Group, 1969-1976: A Selection, New York,
Printed Matter, 1978
David Hammons
David Bey, »In the Spirit of Minkisi: The Art of David
Hammons«, in: Third Text (London), 27, Sommer 1994,
S. 45-54
Dan Cameron, »David Hammons: Coming in from the
Gold«, in: F/ash Art (Mailand), 168, Januar-Februar
1993, S. 68-71
David Hammons: Rousing the Rubble, Ausst.-Kat.,
New York, Institute for Contemporary Art in
Zusammenarbeit mit Cambridge (MA), MIT Press,
1991
Kellie Jones, »David Hammons«, in: Real Life (New
York), 16, Herbst 1986, S. 2-9, Interview
Calvin Reid, »Kinky Black Hair and Barbecue Bones:
Street Life, Social History, and David Hammons«, in:
Arts Magazine (New York), 65, 8, April 1991, S. 59-63
Ai Hansen
»Hansen: Past/Present/Future Tense«, in: Lightworks,
19, Winter 1988-1989, S. 27-29
AI Hansen, A Primer of Happening and Time/Space
Art, New York, Something Else Press, 1965
Jürgen Raap, »Künstlerisches Ultimatum«, in:
Kunstforum International (Köln), 117, 1992, S. 250-253
Maren Hassinger
Maurice Berger, Maren Hassinger, 1972-1991,
Ausst.-Kat., Brookville (NY), Hillwood Art Museum,
Long Island University, 1991
Curtia James, »Interview: Maren Hassinger«, in: Art
Papers (Atlanta), 18, Januar-Februar 1994, S. 6-8
Maureen Megerian, »Entwined with Nature: The
Sculpture of Maren Hassinger«, in: Woman's Art
Journal, 17, Herbst 1996-Winter 1997, S. 21-25
Lynn Hershman
Lynn Hershman, Ausst.-Kat., Montbeliard Beifort,
Edition du Centre international de oreation Video, 1992
Lynn Hershman is Not Roberte Breitmore, Roberte
Breitmore is Not Lynn Hershman, Ausst.-Kat., San
Francisco, M. H, de Young Memorial Museum, 1978
Alfred Jan, »Lynn Hershman: Prooesses of
Empowerment«, in: High Performance (Los Angeles),
8, 4,1985, S. 36-38
Moira Roth, »An Interview with Lynn Hershman«, in:
Journal of the Los Angeles Institute of Contemporary
Art, 17, Januar-Februar 1978, S. 18-24
Christine Tamblyn, »Lynn Hershman’s Narrative
Anti-Narratives«, in: Afterimage (New York), 14, 1,
Sommer 1986, S. 8-10
Dick Higgins
B. Af Klintberg, »Dick Higgins, Intermediakonstnar«, in:
Kalejdskop (Schweden), 3-4,1977, S. 51-52
Dick Higgins, Ausst.-Kat., Oslo, Henie Onstad Art
Center, 1995
Dick Higgins, A Dialectic ofCenturies: Notes Toward a
Theory of the New Arts, New York, Printed Editions,
1978
Harry Polkinhorn, The lliusion of Reality: An Interview
with Dick Higgins, Oakland (CA), SCORE Publications,
1987
Tatsumi Hijikata
»Bijutsu no Kijikata Tatsumi: Jikn ni egaku nikutai«
(Tatsumi Hijikata as Art: Depicting with the Body in
Time), in: Bijutsu Techö, 561, Mai 1986, Sonderheft
Hijikata Tatsumi but taikan: Kasabuta to kyarameru /
Tatsumi Hijikata: Three Decades ofButoh Experiment,
Tokio, Yushi-sha, 1993
Hijikata Tatsumi butö shashin-shü KIki ni tatsu nikutai /
Body on the Edge of Crisis, Tokio, PARGO, 1987
Hijikata Tatsumi to sono shuhen-ten: Yami to hikari
no ikonoroji / Exhibition: Works of Tatsumi Hijikata and
People Influenced by Hirn - In Search of the
Expression ofButoh and Art, Ausst.-Kat., Yokohama,
Yokohama Citizen’s Gallery, 1989
Susan Hiller
Jean Fisher, Susan Hiller: The Revenants of Time: An
Essay, Ausst.-Kat., London, Matt’s Gallery, Sheffield,
Mappin Art Gallery und Glasgow, Third Eye Centre,
1990
Susan Hiller, Ausst.-Kat., London, Institute of
Contemporary Arts, 1986
Susan Hiller: 1973-1983: The Muse My Sister,
Ausst.-Kat., Londonderry, Orchard Gallery, 1984
Susan Hiller: Recent Works, Ausst.-Kat., Cambridge,
Kettle’s Yard und Oxford, Museum of Modern Art,
1978
Rebecca Horn
Carl Haenlein, Hrsg., Rebecca Horn. The Glance of
Infinity, Ausst.-Kat., Hannover, Kestner-Gesellschaft
und Zürich, Scalo, 1997
Rebecca Horn, Ausst.-Kat., Genf, Centre d'art
contemporain, 1983
Rebecca Horn, Ausst.-Kat., New York, Solomon R.
Guggenheim Museum in Zusammenarbeit mit Rizzoli,
1993
Rebecca Horn: Zeichnungen, Objekte, Fotos, Video,
Filme, Ausst.-Kat., Köln, Kölnischer Kunstverein, 1977
Mira Roustayi, »Body Art: Rebecca Horn's Sensibility
Machines«, in: Arts Magazine (New York), 63, 9, Mai
1989, S. 58-68
Tehching Hsieh
Jonathan Siskin, »Still Doing Time«, in: High
Performance (Los Angeles), 5, 3, Herbst 1982,
S. 76-77
Thad Ziolkowski, »The Implosive Quest of Tehching
Hsieh«, in: New Observations, 108,
September-Oktober 1995, S. 10-11
Joan Jonas
Constance De Jong, »Organic Honey’s Visual
Telepathy«, in: The Drama Review (New York), 16, 2,
Juni 1972, S. 66-74
Joan Jonas: Scripts and Descriptions, 1968-1982,
Ausst.-Kat., Berkeley, University Art Museum,
University of California und Eindhoven, Stedelijk Van
Abbemuseum, 1983
Joan Jonas: Works 1968-1994, Ausst.-Kat.,
Amsterdam, Stedelijk Museum, 1994
Nick Kaye, »Mask, Role, Narrative: An Interview with
Joan Jonas«, in: Performance (New York), 65-66,
Frühjahr 1992, S. 48-59
Kim Jones
Elizabeth Hayt-Atkins, »Kim Jones«, in: Art News
(New York), 88, 9, November 1989, S. 188-189
»Kim Jones«, in: Unwinding the Vietnam War, hrsg.
von Reese Williams, Seattle, The Real Comet Press,
1987
»Rat Book«, in: Dumb Ox (Los Angeles), 4, Frühjahr
1977, S. 26
Michel Journiac
Michel Journiac, Ausst.-Kat., Antwerpen,
Internationaal Cultureel Centrum, 1980
Vincent Lebaume, »Body of Evidence: Michel Journiac«,
in: Blocnotes (Frankreich), 6, Sommer 1994, S. 30-37,
135-139
Akira Kanayama
Kanayama Akira dal 1-kai koten /Akira Kanayama,
Ausst.-Kat., Osaka, Kuranuki Gallery, 1992
Kanayama Akira dai 1-kai-ten 1950/1992 / Akira
Kanayama. The 1 st Individual Exhibition 1950/1992,
Ausst.-Brosch., Nagoya, Gallery Takagi, 1993
Atsuo Yamamoto, »Kanayama Akira ni okeru
tomba-tizumu« (Kanayama Akiras Automatismus), in:
Art Critique (Kyoto), 21, Dezember 1992, S. 5
Tadeusz Kantor
Krzysztof Z. Cieszkowski, »Illusion and Repetition:
Tadeusz Kantor Interviewed«, in: Art Monthly (London),
42, Dezember 1980-Januar 1981), S. 6-8
Tadeusz Kantor: Emballages, 1960-76, Ausst.-Kat.,
London, Whitechapel Art Gallery, 1976
Michal Kobialka, Hrsg., A Journey Through Other
Spaces: Essays and Manifestes, 1944-1990, Tadeusz
Kantor, Berkeley, University of California Press, 1993
Tom Marioni, Hrsg., »Tadeusz Kantor«, in: Visions
(Oakland, CA), 2, Januar 1976, S. 52-55