MAK

Volltext: Katalog der Bibliothek des K. K. Österreichischen Museums für Kunst und Industrie, Gruppe XIII: Tonwarenfabrikation (Keramik)

42 
Englische und amerikanische Tonarbeiten 
tyfour Specimens, engraved in Fac-simile, from 
the Originals, existing in the Chapter house at 
Westminster, Winchester Cathedral, Malvern 
Abbey Church etc. — Examples of encaustic 
Tiles, consisting of twenty-four Specimens, en 
graved in Fac-simile, from the Originals, now 
or formerly existing in the Chapter house at 
Westminster, Hailes Abbey, Marlow Priory, 
Malvern Abbey Church etc. Westminster, J. B. 
Nichols and Son, 1842. 4°. (2593.) 
HOBSON, B. A. R. L. Catalogue of the Collection 
of English Pottery in the Department of British 
and Mediaeval Antiquities and Ethnography of 
the British Museum. London, Longmans & Co., 
1903. 4 0 . (13425. 13498.) 
HODGKIN, John Eliot and Edith HODGKIN. Exam 
ples of early english Pottery named, dated and 
inscribed. London, printed for the Authors by 
private subscription at the press of Cassell & 
Comp., 1891. 4°. (10941.) 
JEWITT, F. S. A. Llewellynn. The Ceramic Art 
of Great Britain from pre-historic Times down 
to the present Day. Illustrated with nearly 
two thousand Engravings. 2 Bde. London, 
Virtue & Cie., 1878. 8°. (5765.) 
— The Wedgwoods: being a life of Josiah Wedg 
wood; with Notices of his Works and their 
Productions, Memoirs of the Wedgwood and 
other families, and a History of the early Pot- 
teries of Staffordshire. With a Portrait and 
numerous Illustrations. London, Virtue bro- 
thers and Cie., 1865. 8°. (583.) 
MAW & Co. Geometrical and roman Mosaics, en 
caustic Tile Pavements and enamelled Wall De-
	        
Waiting...

Nutzerhinweis

Sehr geehrte Benutzerin, sehr geehrter Benutzer,

aufgrund der aktuellen Entwicklungen in der Webtechnologie, die im Goobi viewer verwendet wird, unterstützt die Software den von Ihnen verwendeten Browser nicht mehr.

Bitte benutzen Sie einen der folgenden Browser, um diese Seite korrekt darstellen zu können.

Vielen Dank für Ihr Verständnis.